Hyvälaatuinen ja toimiva tuote on asiakkaan oikeus

Olen Emil Lehtimäki, 23-vuotias neljännen vuoden energia- ja ympäristötekniikan opiskelija.  Olen kesätyöntekijänä Detectorin tuotannossa 2.5.-31.8.2023 ja teen laitteiden kokoonpanoa ja kalibrointia sekä hyllytän saapuvia materiaaleja ja kirjaan niitä järjestelmään. 

Erityisesti olen kokenut mielenkiintoiseksi Detectorin uusimman ja rakenteeltaan modernin kaasunilmaisimen, Varian, kokoonpanon. On myös kiinnostavaa oppia, miten eri laitteet toimivat ja mitä erilaisia käyttötarkoituksia niillä on.

Ennen energiatekniikan opintoja opiskelin kaksi vuotta tietotekniikkaa, josta vaihdoin siirtohaussa nykyiselle alalleni. Opiskelun ohella olen ennen tämän kesän Detector-pestiä työskennellyt kahtena kesänä kokoonpanotöissä Telestellä, joka on erikoistunut laajakaistaelektroniikkaan. Kesätyöni ei tänä kesänä rajoitu pelkästään Detectoriin, vaan viikonloppuisin työskentelen Leipomo Salosella logistiikkatyöntekijänä.

Harrastuksistani rakkain on kuntosali, jossa käyn lähes päivittäin. Kuntoilun lisäksi pelaan tietokonepelejä ja soitan kitaraa. Opiskelen vapaa-aikanani myös portugalin kieltä, sillä suunnitelmissa on lähteä vuoden vaihteessa muutamaksi kuukaudeksi Etelä-Amerikkaan ja siellä erityisesti Brasiliaan.

Asiakaskeskeisyys on mielestäni kaikessa työssä ihan keskiössä. Jokaisella on varmasti henkilökohtaista kokemusta siitä, miltä tuntuu, kun asiakaspalvelu ei toimi tai se toimii huonosti.  Laitetta kootessa pyrin parhaani mukaan takaamaan, että asiakkaalle lähtee hyvälaatuinen ja toimiva tuote. Hyvä asiakaspalvelu on avainasemassa yrityksen maineen kannalta ja onnistunut palvelukokemus rakentaa luotettavaa imagoa.